Miks on oluline kodulehe sisu pidev täiendamine?

Paljud ettevõtted investeerivad suuri summasid, et tellida kodulehe valmistajatelt uhke ja kauni kujundusega leht. Lehe arendamisse ja väljatöötamisse pannakse suur hulk raha, aega, energiat, vastatakse igasugustele rohkem või vähem asjalikele küsimustele ning ühel hetkel ütleb kodulehe valmistaja, et nende töö on justkui tehtud. Leht on valmis ning näeb hea välja.

Siis on vaja kodulehe sisu. Tegelikult on seda vaja juba kodulehe planeerimise ja ehitamise käigus, kuid suures pildis võib öelda, et sisu on igaljuhul vaja. Ettevõtted käituvad sel momendil erinevalt. Ühed võtavad oma vana lehe sisu (kuigi uue disaini tegemisel võiks ka sisu natuke värskendada), teised kirjutavad ise uue sisu ning kolmandad tellivad uue kodulehe sisu professionaalselt copywriter’ilt, kes nende kodulehe asjalikud ja värsked tekstid kirjutab.

Kui uus kujundus olemas ning kaunid tekstidki lisatud, peaks uus koduleht justkui valmis olema. Jah, kõik oleks juskui hästi, kui asi sellega ei piirdukski. Tihtipeale arvavad ettevõtted, et investeerides uude kodulehte hakkavad sündima imed. Kliendid leiavad neid oluliselt paremini netist üles, tellimusi hakkab rohkem tulema ning üldse muutub maailm paremaks paigaks. Paraku nii lihtne see kõik pole.

Nimelt peab kodulehte pidevalt täiendama, uuendama, näitama kliendile, et elu käib, ettevõte töötab, areneb ja on klientide jaoks olemas. Kõige halvem asi, mis juhtuda saab, on see, et kodulehele minnes on seal vaikus, tühjus, andmed on aastatetagused, viimased uudised on eelmisest aastast, blogipostitusi pole uuendatud, aadress on ka juba vana ning telefongi ei tööta enam.

Soovitan ettevõtetel oma koduleht kriitilise pilguga üle vaadata või – veel parem – laske mõnel professionaalil seda teha. Soovitan ka jooksvalt investeerida pidevasse kodulehe uuendamisse. Eriti, kui teil on olemas blogi või uudiste sisuleht. Palgake copywriter või kirjutaja, kelle jaoks on blogide ning uudiste kirjutamine kerge ja loomulik igapäevane töö. Näidake oma kodulehel, et teil ON uudiseid, mida sinna lisada ning et teil ON teemasid, millest blogis kirjutada, sest vaid nii leiab ka klient, et tal ON huvi teie firmalt midagi osta või tellida.

Getter,
getter@kirjutaja.ee