Mis on kodulehe optimeerimine?

kodulehe optimeerimine

Kodulehe optimeerimine on lihtsalt öeldes viis, kuidas suurendatakse kodulehel vajalikku tegevust teinud inimeste protsenti kõigist kodulehe külastajatest. Ehk teisisõnu võib öelda, et mida paremini on koduleht optimeeritud, seda suurem protsent külastajatest teeb ostu/tehingu/päringu vms.

Iga koduleht on mingi eesmärgiga. Kas soovitakse, et kodulehele sattunud inimene helistab, saadab hinnapäringu, annab tagasisidet, ostab toodet, broneerib teenuse või midagi hoopis muud, kuid alati on kodulehel mingi eesmärk. Kui eesmärgiks pole ka otsene tegevus, siis võib selleks olla üldine harimine või teadlikkuse tõstmine. Aga eesmärk on ikkagi.

Juba mitmendat aastat korraldas Dreamgrow ning Markitekt Eestis maailmatasemel Eliitlaagri koolituse, mis on selles valdkonnas juba vaat et legendaarseks saanud. Sel korral keskenduti kodulehtede optimeerimisele ning kohal olid esinejad üle terve maailma. Osalejaid oli samuti üle terve maailma, kokku oli meid sel 3-päevasel koolitusel umbes sada.

Mida ma siis sellest põnevast, harivast ning silmaringi avardavast koolitusest õppisin? Näiteks seda, miks on optimeerimine üldse nii oluline; millised on erinevate testimiste viisid; kuidas viia läbi tulemuslikku A/B testimist; milliseid vigu ja apsakaid vältida; kuidas kirjutada edukat copyt ehk kodulehe sisu; kuidas turundada kodulehe sisu ning milliseid väikseid nõkse on professionaalid oma kogemustest õppinud, et kodulehte paremaks muuta.

Tunnistan ausalt, et vahepeal läks kogu see teema minu jaoks natuke liiga tehniliseks, kuid enamus ajast oli väga põnev. Sai kinnistatud vanu teadmisi ning tehtud ruumi uuele infole. Nüüd oskan oluliselt rohkem läbi mõelda erinevad copy tekstid, kirjutada kliendi huvidele vastavalt, rõhutada õigeid asju ning küsida õigeid küsimusi. Samuti oskan ma kodulehti vaadata hoopis teise nurga alt ning spekuleerida erinevatel nüanssidel, mis kodulehte paremaks võiks muuta.

Tunnen, et pärast kodulehe optimeerimise koolitust olen parem copywriter ning suudan kirjutada veelgi professionaalsemaid kodulehe tekste.

Teiste seas räägiti näiteks sellest,
* kui oluline on tekstide ja hea copy töö kodulehe müügiprotsessis;
* kuidas kodulehe sisu turundada;
* milline on miljoni dollari optimeerimise strateegia;
* kuidas on omavahel seotud neuroteadus ja inimeste ostukäitumine;
* kuidas läbi viia kodulehe kasutamise teste ja analüüse;
* kuidas aru saada, millistest kohtadest kaotab ettevõtte koduleht raha;
* kuidas olla edukas internetiturunduses.

Esinejate seas olid maailma parimad: Brian Massey, André Morys, Bart Schutz, Judah Phillips, Ton Wesseling, Craig Sullivan, Michael Aagaard, John Ekman, Jaan-Matti Lillevälja, Peep Laja ja Priit Kallas.

Kirjutamiseni,
Kirjutaja Getter
getter@kirjutaja.ee